Dental teknolojideki ilerlemenin bir sonucu olarak diş hekimliği uygulamalarına kazandırılan şeffaf plak (invisalign) tedavisi, geleneksel yöntemlere kıyasla pek çok önemli ve alternatifsiz avantajı beraberinde getirmektedir. Oldukça estetik, konforlu ve pratik bir ortodontik tedavi uygulaması olan şeffaf plak (Invisalign) tedavisinin başlıca aşamaları şunlardır:

• Bireyin Invisalign tedavisi için uygun bir aday olup olmadığına ilişkin ortodonti uzmanı tarafından ön muayene yapılır.
  • Ardından üç boyutlu ağız içi taramaları yapılır.
  • Hastanın dijital ortama aktarılan diş kayıtları üzerinden, ortodonti uzmanınca tedavi planı düzenlenir.
  • Kişiye özgü düzenlenen tedavi planlamasında kaç adet şeffaf plak takılacağı tespit edilir. Hafif düzeyli çapraşıklıkların tedavisi amacıyla genellikle az sayıda şeffaf plak kullanılır.  Çapraşıklık problemi ciddileştikçe daha fazla sayıda şeffaf plak kullanımına gerek duyulur.
  • Kişiye özgü tasarlanan şeffaf plaklar takriben yirmi gün sürede hazırlanır.
  • Hazırlanan şeffaf plaklarsa bir hafta, on gün ya da iki hafta gibi periyotlarda kullanılır. Tedavi süresi de bu evrede yaklaşık olarak belirlenir ve bu konuda hasta bilgilendirilir.
  • Şeffaf plakalar yeme içme veya diş fırçalama durumlarında çıkarılması istenir bunun dışında gün boyu takılması önerilir. Plakalardan beklenen yararın eksiksiz elde edilebilmesi adına günde en az yirmi saat takılması gerekir.
  • Yenilikçi ve estetik bir ortodonti uygulaması olan şeffaf plak (Invisalign), diş teli kullanımına mesafeli fakat dişlerinin görünümünden rahatsız olan bireyler için oldukça ideal bir opsiyondur. Tedaviyle hedeflenen başarının elde edilebilmesi için mesleki bakımdan yetkin ve deneyimli bir ortodonti uzmanına başvurmak en sağlıklı yaklaşım olacaktır.

Şeffaf Plak (Invisalign) Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Çapraşık ve/veya aralıklı dişler, yanlış çene kapanışı gibi sorunların giderilmesi, ortodontik diş hekimliği uygulamalarıyla mümkündür. Ortodontik diş hekimliği uygulamaları ise dental teknolojilerdeki ilerlemelerle birlikte çeşitlenmekte, efektif olmakta ve daha başarılı sonuçlar vermektedir. Şeffaf plak (invisalign) tedavisi de söze konu ilerlemenin bir sonucu olarak ortodonti uygulamaları arasında yerini almaktadır.

Uygulamada telsiz ortodonti tedavisi olarak da isimlendirilen bu yenilikçi yöntem sayesinde diş teli kullanımına mecbur kalmadan, hasta özelinde üretilen özel şeffaf plaklar yardımıyla dişlerin düzgün bir form ve pozisyon kazanması mümkündür. Hastalara birçok yönden önemli avantajlar sunan şeffaf plak uygulamasının başlıca avantajları şunlardır:

• Dişlerdeki estetik kaygıların diş teli kullanmaksızın giderilmesini sağlar.
  • Çıkartılabilir özelliktedir. Gün içinde kolaylıkla çıkarılabilir ve pratik bir kullanım sunar.
  • Standart tel tedavisinde hissedilen ağrı ve konforsuzluk hissi söz konusu değildir. Zira invisalign uygulamasında bu ağrı, baskı düzeyinde ve minimum şiddettedir.
  • Metal yüzeylerin yanak ve dudaklara sürtünmesiyle oluşan kesik, yara gibi geleneksel tel tedavisinde yaşanabilen olumsuz durumlar söz konusu değildir.
  • Şeffaf görünümü sayesinde bir başkası tarafından fark edilemeyecek düzeyde doğal ve estetik bir görünümle dişlere eşlik eder.
  • Şeffaf Plak (Invisalign) Tedavisi Herkese Uygulanabilir mi?

Ağız ve diş sağlığına yönelik tedavilerin kimler için uygun olup olmadığı, ancak ön muayene ile bilinebilir. Bu bakımdan, yalnızca şeffaf plak tedavisi için değil, hiçbir tedavi yöntemi için ön muayene yapılmadan elverişlilik durumu hakkında net bir bilgi verilemez. Özetle, kişinin Invisalign tedavisi için uygun olup olmadığı hususu, detaylı bir ön muayenenin ardından belirlenebilir.