Çanakkale diş teli tedavisi; diş çapraşıklıklarının düzeltilmesi, gülüş tasarımı, diş ve çene eklemindeki düzensizliklerin tedavisi, diş arası boşlukların giderilmesi ve diğer gerekli diş tedavilerinin uygulanabilmesi amacıyla diş – çene anatomisinin düzenlenmesinde başvurulan, yaygın ve başarılı bir dental tedavi yöntemidir.

Diş teli uygulaması, dişlerin istenilen yönlerde pozisyon alması amacıyla, braket adlı aygıtlara geçirilen metal bazlı diş telleri aracılığıyla dişlere belirli oranda ve sürekli güç uygulanması prensibine dayanır. Diş teli uygulaması, dişlere uygulanan kuvvetin belirli zaman aralıklarında tekrar ayarlanarak dişlerde hedeflenen pozisyonun elde edilmesini sağlar.

Diş Teli Tedavisi Ne İşe Yarar?

Çene yapısındaki daralmalar, anatomik bozukluklar vb. faktörler, diş konumunda bozulmalara ve ideal pozisyondan uzaklaşmaya neden olur. Özellikle kısa ve dar çene yapısına sahip olan bireylerde, dişler gelişim için yeterli alanı bulmakta güçlük çektiğinden dolayı gelişimini çapraşık şekilde tamamlar.

Belirli kemik ve diş hastalıkları, ağız kuruluğuna sebep olan uygu apnesi, burun ve geniz etine dair sorunlar vs. durumlarda da dişlerin çapraşık gelişimi söze konu olabilir. Çanakkale diş teli tedavisi ile çenedeki kısalık ve darlık problemleri giderilerek dişlerin sağlıklı, ideal ve doğru gelişimi için uygun alan temin edilir. Bu sayede, dişin ideal pozisyona gelmesi sağlanır.

Çanakkale diş teli tedavisine estetik kaygıların yanıtlanması amacıyla da başvurulmaktadır. Kozmetik gülüş tasarımı amacıyla sıkça başvurulan bu yöntem sayesinde arzu edilen görünüm elde edilir. Bunun yanı sıra üst ve alt çenede pozisyonel ve yapısal uyumsuzluklar, ağzın kapatılması durumunda dişlerin üst üste tam oturmaması (maloklüzyon) gibi vakalarda da diş teli tedavisi ile efektif çözümler sağlanabilir.

Dişlere yönelik uzun süreli pasif kuvvet uygulamaları, dişlerin ideal anatomik pozisyona sahip olmalarına yardımcı olur. Zira dişler ve kemikler daime gelişim ve değişim içerisinde olan canlı dokulardır. Bu dokulara yönelik kontrollü bir müdahale içeren diş teli tedavisi, uygun anatomik konumun sağlanmasında başarılı bir diş hekimliği uygulamasıdır.

Diş Teli Tedavisi Ne Zaman Yapılır?

Diş teli tedavisine ne zaman başlanması gerektiği merak konusudur. Bu noktada, Uluslararası Ortodonti Birliği tarafından yayımlanan rehber içerikte 7 yaş grubu çocukların tamamı için ortodonti kontrolünün yararlı olacağı belirtilmektedir. 7 yaş grubu çocukların ortodontik kontrolden geçmesiyle birlikte gelişim sorunları erkenden tespit edilebilir ve yer tutucu gibi engelleyici girişim gerektiren durumlar belirlenebilir.

Erken teşhis ve vaktinde tedavi, gelecekte yaşanması muhtemel büyük problemlerin engellenmesi bakımından son derece önemlidir. Fakat diş teli tedavisi için çoğu zaman 10 – 12 yaşın tamamlanması beklenir. Söz konusu yaş grubu öncesinde – mücbir sebepler dışında – diş teli uygulamasına başvurulmaz.

Gelişim düzensizliklerinin erkenden tespiti ve düzeltilmesi, ortodonti sonuçları bakımından en sağlıklı tedavi yaklaşımıdır. Dolayısıyla ilk muayenenin yedi yaş gibi erken dönemde yapılması son derece değerlidir. Zira bahse konu yaş grubu çocukların yüz bölgesi hala büyüme ve gelişme potansiyeli taşır.

Diş Teli Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Çanakkale diş teli tedavisi süresi; ilgilinin diş ve çene yapısı, genel sağlık durumu, diş ve/veya çene kemiği bozukluğunun düzeyi, tedaviye verilen yanıt, hasta uyumu ve tedavi tipi gibi bir dizi faktöre göre farklılık göstermektedir. Ne var ki, diş teli uygulamasının genellikle 1 – 3 yıl arasında tamamlandığını ifade etmek mümkündür. Kimi vakalarda daha uzun süreli bir tedavi süreci de söze konu olabilir.

Diş teli tedavisini takiben, kimi hastalarda retainer isimli destek retansiyon aparatlarına başvurulabilir. Bu uygulama en az 6 ay sürer. Ortodontist, diş teli tedavisi süresince hastayı periyodik aralıklarla  muayene eder; takibini sağlar; gerekli durumlarda diş teline müdahale eder ve süreç hakkında bilgi verir.

Sağlıklı Gülümsemeler İçin İhtiyacınız Olan Herşey - Kliniğimizi Ziyaret Edin

Çanakkale Diş Teli Tedavisi Sıkça Sorulan Sorular

Diş teli tedavisi hangi durumlarda uygulanır?

Diş çapraşıklıklarını düzeltme, çene yapısındaki sorunları giderme, gülüş tasarımı ve diğer diş tedavilerini uygulama amacıyla başvurulan diş teli tedavisi diş hekimliğinde en yaygın ve başarılı dental tedavi yöntemlerindendir. Tedavi ile çene daralmaları, anatomik bozukluklar, diş arası boşluklar ve estetik kaygılar gibi sorunlara çözüm aranır. Ayrıca dişlerin uygun pozisyona gelmesiyle birlikte diş teli tedavisi çene yapısındaki kısalık ve darlık problemlerini giderebilir.

Diş teli tedavisi ne zaman başlanmalıdır?

7 yaş grubu çocuklarda ortodonti muayenesi yapılması önerilir. Erken teşhis ve tedavi ileri yaşlarda oluşabilecek daha ciddi problemleri önleyebilir. Diş teli uygulamasına genellikle erken müdahale ile 7-8 yaşlarında başlanır.

Diş teli tedavisinde nelere dikkat edilmelidir?

Diş teli tedavisi sürecinde hasta diş tellerine zarar verebilecek sert ve yapışkan gıdalardan kaçınmalıdır. Ağız hijyenine de azami dikkat edilmesi gerekmektedir. Hastanın tedavi sürecine uyumu önemlidir. Diş teli kullanımına dikkat etmesi, kontrolleri aksatmaması ve gerekirse önerilen ek bakımları yapması tedavinin olumlu sonuçlanması için önemlidir.

Diş teli tedavisi sırasında ağrı yaşanır mı?

Uygulamanın ilk günlerinde hafif ağrı veya rahatsızlık normaldir. Bu ağrılar dişlerin yeni pozisyonlarına alışma süreciyle ilgilidir ve zamanla (7-10 gün) azalır.

Diş teli tedavisi bittiğinde yapılan işlemler nelerdir?

Ortodonti tedavisi tamamlandıktan sonra retainer adı verilen destek retansiyon aparatı ön bölge dişlerinin arkalarına yapıştırılır. Buna ek olarak hastanın sadece gece kullanacağı bir şeffaf plak verilir. Ortodontist hastayı periyodik aralıklarla kontrol eder ve gerekli müdahaleleri yapar.